2024 Bursluluk Sınav kayıtları 13 Şubat başlangıç ve 5 Mart bitiş. Bilgiler okulumuzun sosyal medya hesaplarında da paylaşılmıştır. İlgilenen verilerimizin Milli Eğitim Bakanlığı'nın sayfasından daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.
MECDUDE BAŞAKINCI ORTAOKULU
2024 Yılı İlköğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Yönergesi
Sınav Kılavuzu’na http://www.meb.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
***Ailenin 2023 senesi yıllık gelir toplamından fert başına düşen toplam miktarın 2023 Mali Yılı için tespit edilen 111.600,00 (yüzonbirbinaltıyüz) TL’yi geçmemesi gerekir. Aile gelirinin tespitinde ailenin 2023 yılında elde ettiği tüm gelirleri esas alınacaktır.
* EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösteren Beyanname ile beyana esas olan velinin ve eşi çalışıyor ise aynı zamanda eşinin, bütün yıllık gelir durumunu gösteren vergi dairesi, muhasebe birimi veya ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan alınacak 2023 yılına ait 12 aylık toplam gelirlerini (çalıştığı ve çalışmadığı aylar ile birlikte) gösteren belge,
*Eş çalışmıyor ise mutlaka SGK’dan veya e-devlet’ten bu durum belgelendirilecektir.
BELGELER BARKODLU/KAREKODLU VEYA ISLAK İMZALI OLACAKTIR.
*(VARSA) Velinin ve eşinin bakmakla yükümlü olduğu anne ve babası ile ile ilgili tedavi yardımı beyannamesi, varsa bakmakla yükümlü olduğu diğer şahıslarla ilgili mahkeme kararı örneği,
*Sınav başvurusu 13 Şubat 2024 - 5 Mart 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Başvuru şartlarını taşıyan öğrencilerin başvurusu okul müdürlüğünce sistem üzerinden onaylanacaktır.
* “2024 İOKBS ADAY BAŞVURU BİLGİLERİ FORMU”nun komisyon üyelerince de imzalandıktan sonra başvurunun okul müdürü tarafından elektronik ortamda onaylanması gerekmektedir.
OKULA VERİECEK EVRAKLAR:
1- EK-1 belgesi (mutlaka öğrencini yasal vasisi kendisi okula teslim edecektir)
2- 2023 gelirini gösteren belgeler (ıslak imzalı veya barkodlu/ karekodlu olacak)
3- Eş çalışmıyor ise mutlaka bu durum belgelendirilmelidir.
4- Nüfus Kayıt Örneği (öğrencinin okuduğu okuldan veya e –devlet’ten alınabilir)
5- 18 yaş üstü çocuk hesaba katılacaksa öğrenci belgesi getirilmelidir.
6- Velayet varsa belgesi getirilmelidir.
BAŞVURUNUN GEÇERSİZ SAYILACAĞI DURUMLAR
Öğrencinin;
a. Elektronik ortamdaki bilgilerinde eksiklik, hata veya çelişki varsa,
b. Okul müdürlüğü, elektronik ortamda başvurusunu onaylamamışsa,
c. Başvurusu için gerekli bilgi ve belgeler eksiksiz olarak okul müdürlüğüne teslim edilmemişse,
ç. Yurt dışında e-Okul sistemine kayıtlı olmayan okullarda öğrenim gördüğü hâlde, Millî Eğitim Bakanlığı Denklik Yönetmeliği’ne uygun belge düzenlenmemişse,
başvurusu geçersiz sayılır.
SINAVLA İLGİLİ BİLGİLER
*5, 6, 7, 8, hazırlık sınıfı, 9, 10 ve 11’inci sınıflara yönelik olarak İOKBS, 21 Nisan 2024
tarihinde Türkiye saati ile saat 10.00’da yapılacaktır.
* “İOKBS Başvuru ve Uygulama Kılavuzu 2024” ve ilgili mevzuata, http://www.meb.gov.tr ve http://odsgm.meb.gov.tr internet adreslerinden ulaşabileceklerdir.
* Öğrencilerin sınav başvurusunun yapılabilmesi için elektronik ortamdaki bilgilerinin güncel olması gerekmektedir.
* “2024 İOKBS ADAY BAŞVURU BİLGİLERİ FORMU”nun komisyon üyelerince de imzalandıktan sonra başvurunun okul müdürü tarafından elektronik ortamda onaylanması gerekmektedir.
*Öğrencinin sınav giriş yeri, salonu, sıra numarası, alacağı sınav tedbir hizmeti gibi bilgiler sınav tarihinden en az 7 gün önce http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanacaktır.
*Fotoğraflı sınav giriş belgesi elektronik ortamda okul müdürlükleri tarafından alınacak, mühürlenerek onaylandıktan sonra öğrencinin sınava gireceği salon ve sırada hazır bulundurulacaktır.
*Sınav başladıktan sonra ilk 15 dakika içinde gelen öğrenciler sınava alınacak ve bu
öğrencilere ek süre verilmeyecektir. Sınav güvenliğinin sağlanması için sınavın ilk 30 dakikası tamamlanmadan sınav salonu terk edilmeyecektir. Sınav bitimine 15 dakika kala hiçbir öğrenci sınav salonundan çıkmayacaktır.
*Kimlik kontrolleri ve salonlara yerleştirmenin zamanında yapılabilmesi için öğrenciler saat 09.30’da sınava katılacakları binada hazır bulunacaktır. Öğrenciler sınava gelirken yanlarında geçerli kimlik belgesi (T.C. kimlik numaralı nüfus cüzdanı/T.C. kimlik kartı veya geçerlilik süresi devam eden pasaport, pasaportları olmayan KKTC vatandaşları için fotoğraflı ve kimlik numaralı KKTC kimlik kartı) ile koyu siyah ve yumuşak uçlu kurşun kalem, kalemtıraş ve leke bırakmayan silgi bulunduracaktır.
* Geçerli kimlik belgesi yanında olmayan öğrenciler sınava alınmayacaktır.
Ø Öğrenciler, nüfus müdürlüklerince verilen fotoğraflı, barkodlu-karekodlu geçici kimlik belgesi/T.C. kimlik kartı talep belgesi ile sınava alınabilecektir.
* Her test için yanlış cevap sayısının üçte biri, doğru cevap sayısından çıkarılarak geçerli cevaplara karşılık gelen ham puanlar bulunur.
GEREKLİ BELGELER:
1- ÖĞRENCİ ADINA NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ (E-devlet sisteminden veya sistem açılırsa okuldan alınacak)
2- ANNE BABA AYRI İSE MAHKEME KARARI (Bu durumda mahkeme çocuğun velayetini kime vermiş ise onun başvurusu kabul edilecek ve gelir kayıtları velayet sahibi üzerinden hesaplanacaktır.)
3- EK-1 BELGESİ: (Öğrenci ailesinin maddi durumunu gösteren beyanname) veli tarafından eksiksiz doldurulup imzalanacak.
4- ANNE VE/VEYA BABA MAAŞLI-ÜCRETLİ BİR İŞTE ÇALIŞIYOR İSE ; 2023 yılı Ocak-Aralık aylarını kapsayan 12 aylık Bodro dökümü (İlgili işyerinden imzalı ve onaylı olacak)
5- ANNE VE/VEYA BABA KENDİNE AİT BİR İŞ SAHİBİ İSE; Serbest meslek sahibi ise vergi dairesinin adı, adresi ve hesap numarası belirtilen, basit veya gerçek usulde vergiye bağlı olan mükelleflerin bir önceki yıla ait (2023 yılına ait) gelir vergisi matrahını gösteren belge,( Vergi dairesi, muhasebe birimi veya ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan alınacak aylar itibarıyla bir önceki yıla ait on iki aylık toplam gelirini gösteren belge ilgili vergi dairesi veya bağlı olduğu mali müşavir/muhasebeciden aslı gibidir onaylı ) Gelirin on iki ayı bulmaması hâlinde son aylık geliri esas alınarak on iki ay üzerinden yıllık hesaplanacaktır.
6- ANNE VE/VEYA BABA EMEKLİ İSE ; İlgili banka şubesinden bir önceki yıla ait (2023 yılına ait) gelir dökümünü gösterir onaylı belge.
7- ANNE VE/VEYA BABANIN DİĞER GELİRLERİ VAR İSE ; Kira, banka faizi, maaş ücret ve serbest meslek gelirleri haricindeki diğer gelirlere ait kontrat, sözleşme, banka faizine ait hesap dökümü.
8- ANNE VE/VEYA BABA HERHANGİ BİR İŞTE ÇALIŞMIYOR İSE; SGK’dan çalışmadığına dair belge ve ayrıca vergi kaydı olmadığı ile ile ilgili vergi dairesinden alınacak belgeler. Bu belgeler E-Devlet sisteminden de alınabilir.
9- BAKMAKLA YÜKÜMLÜ OLUNANLAR ARASINDA; Üniversitede okuyan öğrenci var ise buna ait yeni tarihli öğrenci belgesi, Aile büyüğü var ise bunlarla ilgili bakmakla yükümlü olunduğuna dair imzalı mühürlü belge)
10- Öğretmen Çocuğu Kontenjanından faydalanacaklar için velisinin Görev Yeri Belgesi, Emekli yada vefat etmiş öğretmenlerin durumlarını gösterir belge.
11- Kanunla koruma altına alınanlar için bu durumu gösteren belge (mahkeme kararı)
ÖĞRENCİ AİLESİNİN MADDİ DURUMUNU GÖSTEREN BEYANNAME İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ...
Adres:
MELTEM MAH. İSMAİL BAHA SÜRELSAN CAD. MECDUDE BAŞAKINCI ORTAOKULU BLOK NO: 9 MURATPAŞA / ANTALYA
Telefon
02422371478